Sezon 2023 będzie objęty klasyfikacją w następujących klasach:
Klasy współczesne - samochody SERYJNE:
- Układ hamulcowy poza składem mieszanki okładzin ciernych, dodatkowymi nacięciami/ nawierceniem tarcz i nieseryjnymi wężykami hamulcowymi musi pozostać bez zmian. - W układzie zawieszenia dopuszcza się tylko twardsze sprężyny (pasujące do seryjnych niezmodyfikowanych na wysokość amortyzatorów) posiadające dopuszczenie na drogę (np. TUV) i twardsze odpowiedniki seryjnych amortyzatorów (do których pasują seryjne sprężyny) -Stabilizatory mogą być wymienione tylko na te o większej średnicy jednak o ksztalcie i sposobie mocowania identycznym z seryjnym.
Samochody "profesjonalnie" przygotowane do sportu motorowego lub z modyfikacjami wpływającymi na właściwości jezdne i osiągi auta
Samochody z silnikiem Wankla lub posiadające silniki doładowane klasyfikowane są w klasie odpowiadającej pojemności skokowej skorygowanej przez współczynnik 1,6
Klasy historyczne TPTD CLASSIC CUP dla samochodów których model wszedł do produkcji przed rokiem 1990, a dany egzemplarz nie jest młodszy niż 20 lat czyli wyprodukowany przed 1997 rokiem (zgodnie z dowodem). W przypadku samochodów, które weszły do produkcji po roku 1990 udział w TPTD CLASSIC CUP do decyzji organizatora)
PUCHAR PAŃ - Każda uczestniczka zostaje dodatkowo objęta klasyfikacją roczną Pucharu Pań niezależnie od klasy w której zdobywa punkty.
UWAGA! Opony typu slick (lub nieposiadające homologacji europejskiej E, ECE), dopuszczone są jedynie w samochodach wzmocnionych konstrukcyjnie - z klatką bezpieczeństwa!!!! Wskazane jest również zastosowanie foteli kubełkowych oraz pasów szelkowych. |
|
Przynależność do danej klasy określa uczestnik w momencie rejestracji, w przypadku wniesienia protestu publicznie weryfikowane jest właściwe sklasyfikowanie. Punkty uzyskane w niewłaściwej klasie po negatywnej weryfikacji przepadają.
Podczas każdej edycji uczestnicy gromadzą punkty przyznawane w zależności od zdobytego miejsca w klasie wg. schematu zamieszczonego w tabeli
Premia za podium!
Doceniając piękno przedstawicieli klasycznej motoryzacji pojawiających się podczas poprzednich edycji TPTD, w sezonie 2018 ustanowiony został ponownie TPTD Classic CUP. Puchar obejmuje wyjątkowe 20 letnie modele będące w swoim czasie ikonami motosportu - oldtimery oraz youngtimery wyprodukowane przed rokiem 1997. Samochody, które weszły do produkcji po roku 1990 zostaną włączone do klasyfikacji w TPTD CLASSIC CUP po decyzji organizatora (uwzględniającej wyjątkowość modelu, jego stanu, seryjność produkcji, adekwatnosć klasyfikacj).
Uczestnicy TPTD CLASSIC CUP otrzymują premię punktową zależną od wieku auta
Uzyskany najlepszy czas okrążenia w danej edycji określa zajęte miejsce w każdej klasie.
W Klasyfikacji rocznej zostaną sklasyfikowani uczestnicy, którzy wezmą udział w minimum 5 edycjach TPTD 2020, zaś w klasyfikacji rocznej liczy się suma punktów z 8 najlepszych wyników uzyskanych w sezonie 2020.
Każdorazowo zwycięzca każdej klasy poza ewentualnymi nagrodami zapewnianymi przez partnerów wygrywa 50% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
Zdobywca drugiego miejsca w klasie 30% zniżkę na udział w kolejnej (następnej z kolei) edycji TPTD!
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KLASYFIKACJA SEZONU 2014 Tor Poznań Track Day |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|